2012.08.06. 07:00
Az olimpiai
Hivatalos nevén 2012 Headline. Biztos, hogy mindenki látta. Az olimpiai font néhány hétre beköltözött mindannyiunk otthonába. Örülünk?
Kezdjük csak a logónál. Ami engem a lobogó izmú fémszoborra emlékeztet, azt mások nézték már horogkeresztnek, animált változatában epilepsziás rohamnak, mocskos fantáziával pedig orális szexbe merülő Lisa Simpsonnak. Legjobban talán mégis a Herald Tribune újságírónője találta fején a szöget, amikor az „apa táncol” (dad dancing) fordulattal illette, amit a britek arra használnak, mikor egy középkorú férfi szánalmasan próbál menő lenni a táncparketten.
A 2012 Headline az utóbbi száz év egyik legrosszabb nyilvános fontja. Talán még a logónál is rosszabb, csak az akkora port kavart, hogy ez észrevétlen maradt, és valahogy átment a rostán. Ez az egyáltalán nem menő font is nyers és szaggatott, tehát nem kimondottan az élsport jellegzetességeit hordozza. Mintha egy rosszul megdöntött álkurzív (faux italic) lenne. Figyeljük meg, hogy a következetesen döntött fontkészletben ott figyel egy nagyon is álló és nagyon is kerek o, ami egyetlen sportos momentumként — gondolom én — az olimpiai karikára utal.
Más szemmel azonban kicsit mégiscsak menő, amennyiben a nyolcvanas évek graffitijének tegjeire hajaz. Talán még kicsit olimpiai is, mert mintha hozna magával valami görögöset a londoni kebabosok cégtábláiról, másodkézből. És vannak más erényei is: mellette szól például, hogy azonnal felismerhető, és nehezen felejthető. Idővel lehet, hogy még meg is szépül.
Forrás
Filter Foundry
Simon Garfield: The 8 Worst Fonts In The World
Szólj hozzá!
Címkék: tipográfia font
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.